Esemény, ezRAP! TV

Faktor és Zsolaa is metál zenére tolta a harmadik Judgment Night-on

Igazi „kettő az egyben” parti volt az Instantban, rap és metál frissítő elegye. Csekkoljátok a cikkben látható ezRAP TV videófelvételeket, hogy ti is átérezzétek!

Szerkesztőségünk néhány lelkes tagjával indultam az ítélet éjszakájába február 17-én. Azt hittük, hogy a tipikus hazai „csúsznak a koncertek” mentalitás rányomja bélyegét a bulira, így kényelmes beszélgetés és elegendő kalóriabevitel következtében mi voltunk azok, akik késtek. Emiatt az első három produkcióról sajnos lemaradtunk, nézzétek el nekem, hogy ezeket (The Royal Freak Out & MC Reno – Missing Link /Dinosaur Junior & Del The Funky Homosapien, Pagony – I love you Mary Jane /Sonic Youth & Cypress Hill, Bull Ball – Fallin’ /De La Soul & Teenage Fanclub) nem tudom véleményezni.

GYöReMiX! Run DMC lemezlovasként

A negyedik fellépő a Pennhurts, Paths (Ayahuaska, BeatKoho), és Györemix (akivel legutóbb a Delinquent Habits koncerten találkoztunk az Instantban) kollaborációja volt. Ők a Living Colour és a Run DMC közösét, a „Me, Myself & My Microphone”-t adták elő, melynek erőssége DMC két verzéje volt. A srác profin rappelte el a legenda sorait, pontosan olyan hangsúllyal és flow-val, mint az eredeti stúdiófelvételen. Komolyan! Ha behurcoltak volna a színpad elé lekötött szemekkel, anélkül, hogy tudnám, mi ez a rendezvény, biztos azt mondom, hogy:

„Köszönöm a meglepetést! Ez Darryl DMC McDaniels Hollis-ból.”

Egyébként minden zenekar saját dallal kezdett, csak ezután tolták a Judgment Night filmzenei album ügyesen begyakorolt track-jét. A Drawing is így tett a Dolor hardcore banda Egervári Zoltánjával. A Pearl Jam és a Cypress Hill „Real Thing” című dalát adták elő profi zenészekhez illően.

Ezután a Therapy? & Fatal „Come and Die” dala hangzott el az Autopilot és Fekete Károly (Strong Deformity) előadásában. Hozták a kötelezőt, de nekem ez a track alapból nem tetszik, talán azért, mert nem kedvelem az eredeti előadókat és a dalszöveg nem kíván különösebb raptudást.

Ezt vágod?  Újra Budapesten a Los Angeles-i Delinquent Habits

Amikor Ice-T dublőre lép a színpadra

Sepoq és MC OG… na, őket nagyon vártam. A „Disorder” három Exploited (1979-ben alakult brit hardcore punk zenekar) dal egyvelege a Slayer és Ice-T feldolgozásában. Mivel körülbelül ’90 óta hallgatok Exploited-et, tudtam, mire számíthatok. Itt sem kell atomkirály rapflow-ra gondolni; ez nem az “I Ain’t New Ta This” Los Angeles old school gangstájától, hanem rövid verzék, ahol a sorok között van elég idő levegővételre. Amit ki lehet hozni ebből a produkcióból, azt szerintem hibátlanul hozták. Érdekességképpen még annyit róluk, hogy az MC totálisan lekopizta Ice-T megjelenését, a dobos meg teljesen kilógott a bandából az „egyetemista kisfiús” külsővel, de ezt meghazudtolva, vadállat módjára ütlegelte hangszerét.

Raza Loca és a Frigid Air Family

A nu-metálban ’99 óta nyomuló és azóta tagcseréken meg kisebb-nagyobb szüneteken áteső Raza Loca vállalta – MC Ozillah és Skannabeat társaságában – a Faith No More meg a Boo-Yaa T.R.I.B.E „Another Body Murdered”-jét. MC Ozillah neve nem mondott számomra semmit, amikor színpadon állt, akkor tudtam meg, hogy a ’96-ban alakult Frigid Air Family tagja. Nem állítom, hogy gyenge volt az előadás, de a Frigid Air Family rapperét szívesebben hallgatom a ’97-es Fila Rap Jam válogatásalbumon.

Van, aki nem vágja a Frigid Air Family „Túlélés”-ét?

Just Another Victim a Sunset, DJ Deez és a Depressziós Kovács Zoltán előadásában

A metál, post-hardcore és dallamos punk keverékét tálaló Sunset zenekar a nagyszerű „Just Another Victim”-et játszotta el, s DJ Deez is besegített nekik. A House Of Pain-es Everlast szerepét Kovács Zoltán – a Depresszió basszusgitárosa – öltötte magára. Katarzis, bazzmeg! Brutális volt, amit leműveltek!

Ezt vágod?  Fila Graff Jam – Az év legnagyobb graffitis eseménye

Judgment Night – a címadó dalban részben csapatunk tagjától, Tony Trip-től volt hangos a ház

Mirror Tony TRip MC Mizo Judgment Night vol. 3 Instant

Negyed tizenegy után elérkeztünk a címadó dalhoz. A „Judgment Night” (Biohazard/Onyx) kedvencem a soundtrack-ről, ráadásul cikkírónk, a Fiirii52-ből ismert Tony lépett az egyik Onyx tag bőrébe, így ez a dal érdekelt leginkább. A Mirror szolgáltatta a zenei részt, Tony Trip mellett Mizó (Nagyvilág?! Crú) rappelte a saját szövegét, és DJ Kispeppino (Nagyvilág?! Crú) karcolta a bakelitet. Egyben volt a produkció! (A teljes dalszöveget a cikk alján találjátok!)

Faktor és Zsolaa a Public Enemy szerepében

Zsolaa és Faktor szintén saját szöveget adott elő, pontosabban a „Mindenki magának” (https://youtu.be/m-4ma4KoIRY) és a „Faktor szakkör” (https://youtu.be/7v9JChERd9g) című dalokból tolt részleteket Faktor, Zsolaa pedig egy új verzét írt a fellépésre. Mindehhez a Wishes játszotta el kiválóan az Anthrax & Public Enemy „Bring The Noise” dalát, s Beat Panama scratch-elt.

A buli egyetlen negatívuma, hogy a mikrofonok gyengén szóltak és a dalszövegeket alig-alig lehetett érteni – videófelvételeken még inkább kibukik ez, s emiatt nem is publikáltuk az összes fellépő show-ját.

Végezetül a hazai Judgment Night dalszövege

Ez a nap is eljött, az ítélet éjszakája
Minden előítéleted tegyed félre mára
Kéne már a népnek, egy fazék, amiben éghet,
a faszért nem érted meg, az ember a vége felé lépeget
Ma este beköltözik az ördög Pestre
Akár tetszik, akár nem, mindenki megy a levesbe
Valaki fenn, valaki lenn, ma összecsap az öt elem
És a hatalomnak hajtogatunk majd kötelet
Pörögni kell, be is oltottam a blantot
De nem teszem le a lantot, inkább olyat berobbantok
Hogy a Teréz körúti merénylő sírva fakad
Tony írja, amíg bírja papírral, míg az ég le nem szakad
Ebből elég, dobjatok mentőmellényt
A sok kis érzékeny lelkületű kreténnek (HÉ!)
Becsüld meg a vizet, mer’ a tenger sós, de jól
Láthatóan írd ki, hogy “SOS tesó”

Ezt vágod?  Delinquent Habits - A spanglish rapperek újra Budapesten

Ameddig kapok levegőt, a rappért Mizo a felelős,
Ameddig érzem az ütemet nem tartok szünetet csak előre tartok,
Jegyezzetek meg ezt a napot,
Óvakodj a jöttömtől, megérkeztek a vlachok
Tükröt tartok eléd, te veréb, szemet szemért,
Ítélet lesz ebből, aki a szép szóból nem ért
Eleget ültem csöndben, titeket figyelve,
Ha lehetne a levegőt is megvennétek hitelre.
Az ítélet: lelkeket fel a fekete nyolcasra,
Mindenki felkészült? Dőljetek oldalra!
Engedelmesek vagytok ti gyerekek,
Aki nem érzi jól magát, nyugodtan lemehet
Béke meg szeretet, jöhetnek a felesek,
Csak hogy nem veszel komolyan, ez kicsit meredek

Én Próbáltam megjavulni, de nem megy könnyen
Pedig anyámnak is hullott bőven miattam a könnye
De ha már így alakult, akkor padló
Így nyomom a gázt, és baszatom, mint egy vadló
A hatszázhatvanhatos a mezem
Ezt nevezem, ha vétkezem, Uram törd el a kezem
De én nem tudok leállni (De mégis fiam mért?)
Megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért (HOO!)

Inkább ugrok a Dunába, februárba
Ruhába, minthogy hallgassam a dumádat
Azért is bevisz a kibaszott kormány
Ha nincs nálad lakcímigazoló okmány
Bitch slap a népnek, mert így kell, ezt értsd meg
De nincsen ingerküszöbünk már régen
Pedig az egység most itt van és dikk a gyerek
Is feldobja most az ördög villa jelet (PÁKK!!)
Gyere, gyere, szedjük ki a falat
Itt kő kövön nem marad, egy szempillantás alatt
jön a fordulatok sokasága, tatata-tarts ki bátyja
el se jött az ítélet, ezek már agonizálnak
Eleget hallottam, eleget láttam
Hogy eljöjjön ez a nap, én már eleve vártam
És nem én vagyok az egyetlen, aki tudja
Itt a pokol összes bugyra, melegen ajánlva

Haklik Tamás

Fotók: Photopium

ElőzőKövetkező

Szólj be!