Zene

Mr. Busta bohócképzőnek nyilvánította tevékenységét a farkasok törvénye szerint

Mr. Busta Bohócképző

Mr. Busta elég egyértelmű beeffel jött ki, mely határozottan az AK26-nak szól. Erre csupán a Bohócképző című dal meghallgatása alapján is rájöhettünk volna, hisz név szerint is megemlíti őket a számban, de az RTM Master Mason-ja minden lehetséges platformon ismételten megnevezi célpontjait. Láthatólag Mr. Busta imádja, amikor betámadják. Hát igen, kemény dolog az adrenalin függőség. Figyelem, ironikus, szókimondó, néhol provokatív szövegek!

Íme a dalhoz írt Mr. Busta kommentár

Mr. Busta: „Farkasok dalnak indult, aztán lett belőle egy Tony Montana-t gyalázó, most meg egy őt ajnározó szerzemény. Sok exRTM-es, magát előadónak nevező bohóc az utolsó konfliktust meglovagolva akar felszínre kerülni, jó páran közülük érvényes lemezszerződéssel. A helyzet nem véleményes, hanem tény, hogy az RTM és Mr.Busta nélkül ismeretlen előadók lennének, mindenkit egy producer és manager talált ki és tette őket pályára, mert szükségük volt rá, a mesterüket kihasználva, meglopva, aljas módon előre eltervezve fordultak az ember ellen, aki kiemelte őket a szutyokból. A trackben hallható az eredeti terv, meg hallható az is, hogy a brigád egyik tagját követő pénzéhes kutyák bármire képesek a pénzért. Aztán hallható az, hogy az RTM megalakulása óta, hogy látom ezeket a személyeket a tapasztalataim alapján. Aki ide akart, vagy akar tartozni, az eddig is követett és hallgatta a dalaimat, bármilyen stílusban is készülnek el. A viták el fognak dőlni, így vagy úgy, természetesen nem a Facebookon, vagy az Instagramon, vagy a YouTube kommentek alapján. Valaki 200 valaki 300 valaki egy 400 milliós megtekintésű birodalom tagja lett anno, így indult anno Hiroina, és Ginapéló is. Akinek tetszik a szám, tegyen egy jelet egy ennek megfelelő smile-t, akinek pedig ellentétes a véleménye, arra nem vagyunk kíváncsiak! Az értelmes kritikát fogadjuk, a pocskondiázó, gyűlölködő, sértő patkányokat pedig tiltjuk és töröljük. Mindenkinek szép napot! Éljen a zene! #RTMGANG”

Mr. Busta Bohócképző beef vagy diss zenéje

Mr. Busta vs. AK26 előzmény történet

Farkasok Hiro Mr. Busta Giajjenno
Amikor még együtt volt a farkas család: Hiro, Mr. Busta és Giajjenno.

A zene előzményeiről, az AK26 Blöffjéről már olvashattunk az ezRAP-en.

AK26 Blöff-je, vagy beef-je hallható az új videójukban?

Akkor még nem tudhattuk 100% biztosan, hogy az AK26 kinek is célozta a beszólást, csupán érezhettük, hogy egy beefről van szó. Ők még nem nevesítették célpontjukat, de a Mr. Funk megszólítás nem egy emberben kérdéseket generált. Erről is írtunk már. Akkor kiderült, hogy az AK26 beefje nem Funtasztikusnak szól és tovább találgattunk, hogy akkor vajon kinek, hisz eddig nem jelentkezett a sértett fél, bár mindenki sejtette, hogy a pop rapper testvérpár egykori producerüknek, Mr. Bustának igyekezett kritikus hangon beszólni.

Ezt vágod?  AK26 Blöff-je, vagy beef-je hallható az új videójukban?

Szétblöffölt a Tony Montana a Videómániától

Még a Videómánia is kielemezte a Blöfföt, de nem jutott közelebb a megoldáshoz, cserébe viszont szénné röhöghettük magunkat a humoros interpretáción:

Hiro szerint a Real Trill Music nem éppen egy kiadó

Hiro anno egy Facebook posztban mondta el véleményét arról, hogy miért érzik lehúzásnak az RTM-mel való együttműködést. Íme egy részlet, mely megmagyarázza nem nevesített Blöff beefjük kritikus indulatait:

“Felmerül bennünk a kérdés, hogy a YouTube videókkal valójában mennyit is lehet keresni. Tegyük tisztába, hogy az évek alatt megjelent AK26, vagy akár szóló klipeket egytől egyig mi fizettük saját zsebből, még a reklámot is, amiből egy forintot nem kaptunk. A következő kérdés, hogy akkor mi mit is kapunk a kiadótól (RTM)? A pár évvel ezelőtti hátszelen kívül, amin elindultunk. Mert azon kívül semmit! Ez nem kiadó. Ez egy YouTube csatorna és egy Facebook oldal. A digitális platformokról nem is beszélve, amiből szintén nem láttunk soha egy fillért sem. Minden egyes lépcsőt magunknak kellett megmászni!”

Ki az igazi másolat?

Az AK26 Blöff trackje a hiteltelen, magamutogató, mások hátán felkapaszkodó, tehetségtelen képmutatóknak szól, akik gagyi másolatokkal próbálják eladni magukat. Ja nem is. Tényleg, most már tudjuk, hogy Mr. Bustának szól. Most hogy válaszolt rá a Bohócképzővel, immáron ez ténnyé vált.

Felmerül a kérdés, hogy most akkor ki az igazi másolat, vagy már a másolat másolatának a másolatánál tartunk vajon? Vagy ki lop kitől, ki kit másol? Magyarországon a nagy múltú nyugatmajmolás eseteit láthatjuk viszont abban a magyar népszokásban, hogy mindig a már bevált, lehetőleg nyugati minták után kullog az alkotók zöme, de legalábbis ez az elismerésük egyik feltétele, hogy mindenki epigon legyen lehetőleg. Nem az eredeti és kísérleti dolgokat komálják a fogyasztók, hanem a magyarosított nyugat-imitátor másolatokat. Ez jut eszembe mindig, amikor egy újabb magyar név tűnik fel amelyben valamely külföldi sztár neve van beiktatva (Lásd Busta Rhymes-Mr. Busta), vagy olyan slágert hallok, amit mintha már hallottam volna valahol. Erre is hoztam példát, de számtalan más példát is hozhattam volna.

Hiro – Christiano Ronaldo (prod. by King BJ)

Miami Yacine – Bon Voyage (prod. by AriBeatz)

0:40-nél kéne megfülelni a Miami Yacine számot, meg úgy a szám fílingjére ráérezni és hátha levágod majd te is, amit én, meg sokan. Jobb helyeken az ehhez hasonló dolgokat műfordításnak is szokták értelmezni, rosszabb helyeken pedig sejtésekért is szerzői jogi pereket indítanak.

Utóbbira példa Pharrell Williams és Robin Thicke elleni Marvin Gaye per precedens esete is, de figyelmetekbe ajánljuk Wiz Khalifa peres esetét is:

Wiz Khalifa-t beperelték szerzői jogsértés miatt

A geci nagy Bohócképző elemzés

Na de vissza térve a Bohócképzőre, mi is ez a beef? Vagy ez már diss? Az halljuk, hogy ugyanazt az alapot használja Mr. Busta, mint amit az AK26 a Blöffben. Ez a köztük levő vita alapján érthető is, hisz ez az alap egy közös számuk alapja akart lenni, amikor még tesók, ööö, izé, kollégák voltak. De most kiderült, hogy az AK26 végül is alárendeltje volt Mr. Bustának, aki a kurváinak, futtatottjainak nevezi őket. Legalábbis így utólag. Ezek szerint Mr. Busta a saját embereit a kurváinak meg a kutyáinak tartja? Meg amúgy azt nem értem, hogy ezek az emberek nem szeretik a kutyákat, hogy a kutya szóval szidják egymást? Meg hát orálisan közösülnek az általuk gyűlölt kutyákkal? Na mindegy, hagyjuk is ezt a részt. Nagyon zavaros és ködösen allegorikus. De amúgy tényleg nem értem, hogy ha egy csávó elvárja a csajától, vagy alárendeltjétől, vagy kijétől, hogy az lenyelje a gecijét, akkor, hogy tudja a csávó ezt a momentumot utána, mint bűnt felhozni a szopatottnak, hisz ő várta el ezt a bűnnek nevezett, amúgy hétköznapi szex körébe tartozó akciót, nem? Nem tudom, de valahogy olyan hímsovén nőgyűlölet szagot érzek én ebből a kényszergecinyelés témából. A sitten tolják ezt a suttyók, hogy akit meg akarnak szégyeníteni, azt megb**szák, de amúgy nem tudom ezek az emberek ismerik vajon a szeretetteli szexualitást? Vagy az önbecsülést, mely szerint olyanba nem lógatjuk a cerkánkat, amitől esetleg undorodunk? Na mindegy, ez nem a szexológiai blogom, de azért feltűntek ezek a mondatok emberjogi harcos füleimnek. Mellesleg tudom, hogy Mr. Bustánál a gecinyelés, meg a szopatás csak költői hasonlat. Nyilván a pszichikai gecinyelésre gondolt, nem igazi sperma gyomorba juttatására. Mert azt ugyebár senki nem hinné el úgysem, hogy az AK26 lemélytorkozta Mr. Bustát csak azért, hogy az RTM uralkodója kirakja a számaikat a Facebook, meg a YouTube csatornájára.

Ezt vágod?  Mr. Busta közreműködésével debütál Karola

A Bohócképző egy Mr. Busta önremix-szel kezdődik, melyben szignifikáns régebbi verzéit dobálja egymás után lo-fi minőségben, melyben többek közt mentségére hozza fel, hogy azokat oltja, akik őt oltják. És nem felejti el megemlíteni azt sem, hogy ő mindig nagyobbat szarik.

Majd az AK26 Blöffös refrénje következik, pár sor Giajjennoval, melyben letonimontánázzák a Rapkeresztapát. (Micsoda sértés! Kivégezni őket! – gyengébbek kedvéért irónia) Majd egy hamiskás hangú skit következik, amelyben egy hang (nem vágom kié, de Hiroéra hasonlít a leginkább) megemlíti a Farkasok formációt, amely még szakításuk előtt fennálló közös formációjuk neve volt.

Mr. Busta análisan teszi magáévá a testvérpárt a képzelete színes világában

Aztán Mr. Busta belekezd a vulgárverbális szőnyegbombázásba. Kifejti, hogy az AK26 szövegvilága nem ingerelte fel eléggé még, hogy a keménységük sajnálatosan csak egy hamis színjátéknak tűnik számára. Mr. Busta análisan teszi magáévá a testvérpárt a képzelete színes világában, mely értelmezhető az újraegyesülés iránti vágy egyfajta macho fantáziájának is. Kinyilvánítja szakmai féltékenységét is, hogy mindenki mindenkit csíp (szegény Mr. Busta mibe van, szegény vajon nem is sejti a magyar hiphopvalóságot?), őt meg kijelölték a bűnbak szerepére. Amikor ennél a résznél tartunk, szinte már kezdjük is megsajnálni a kiközösített fekete bárányt. A szívünk megremeg.

Ezt vágod?  Chabb Royal mindent visz, de mégis mit?

Majd jön a refrén, amelyben Mr. Busta kifejti, hogy az AK26 tagjai surányi nőstények, ő pedig a szegények fitymája lett, pedig farkas akart lenni, de hátba szúrták. Amúgy sokat agyaltam, hogy a fityma itt vajon mégis mit jelenthet, míg végül úgy döntöttem, hogy Jézus Szent Fitymájának kultuszára utalhat az előadó ezúttal. Erről bővebben itt.

Tovább haladva beszámol róla Mr. Busta hogy milyen bánásmódban tartotta el aranytojást tojó tyúkocskáit és hát, hogy a tyúkok hálátlanok voltak mégis a rap-atyuskához, egyikőjüket vamzerséggel is bevádolva és elmondja, hogy tulajdonképpen popkurvákat futtat, mert ha nem futtatna, neki kéne strichelnie a poppiacon. Persze allegorikus értelemben nyilván.

Majd Baszta bevallja, hogy valaki anyukáját is használta, de annak az árát még nem fizette ki. Valakit a címzettek közül kristály fogyasztással gyanúsít, bár ez bizonyíték nélkül bétékás rágalmazás, de kihasználja a művészi kifejezés szabadsága adta jogi egérutakat. Ezek után egy kis szexuális tartalmú migránsozás következik. Ebből gondolható, hogy Mr. Busta véleménye ez ügyben a kormánypárti elképzelésre rímel. További sorokban folytatja fenyegetőző szájkaratéját a Rapkápó. Essemm is meg van említve a hálátlanok listáján, de ez egy másik sztori, ha érdekel titeket itt olvashattok róla.

Mr. Busta RTM Szektor
Érdekes, hogy Mr. Busta rajongói bázisa az RTM-ből való kilépések után nem igazán fogy (legalábbis a Facebookon). Az RTM Szektor úgy tűnik, hogy még mindig stabilan áll, komoly erőt képviselve.

Sokakkal volt már konfliktusa a Rapfathernak

A hálátlanok névlistája már igen hosszú, akik egy másik szemszögből nézve pedig egy ideig lelkesen tolták Baszta szekerét. Hibrid, Escobar, Rico, BSW, Wanted, Missh, Killakikitt, Hősök, Fluor, Curtis, Antal, Day, Tibbah, Siska, Deniz, Raul, Horváth Tamás, NKS, AKPH, Young G, Dopeman, El Bago, Kencsu, Essemm és az AK26 mind összeakasztották már bajszaikat különböző okoknál fogva az RTM alapító pitbull (költői hasonlat) rapperrel. Vajon miért? Lehet, hogy Mr. Bustának szüksége van a viaskodásra? Lehet ez valami maszkulin hormoncucc eredménye? Elképzelhető, mert azért Magyarországon sem mindenki áll folyamatos hidegháborúban a rap színtéren, kivéve talán a Rapkeresztapát, akinek így nézve lételeme a háború. De kell a balhé, mert a botrányt szereti a nép, és a nézettség meg hozza a zsét. Panem et circenses!

ElőzőKövetkező

Szólj be!